Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego OxfordMed Spółka z o.o.
I. Postanowienia ogólne.
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego; organizacja oraz zadania jednostki i komórek organizacyjnych.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat.
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
V. Prowadzenie dokumentacji w podmiocie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje.
VII. Zasady współpracy z lekarzami.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego. IX. Postanowienia końcowe.
I. Postanowienia ogólne
§1 Podstawa działania
Oxford Med Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie jest podmiotem leczniczym działającym na podstawie:
- obowiązujących przepisów, w tym w szczególności:
a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej,
b) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty,
c) ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej,
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych; - wpisu Podmiotu leczniczego do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą Nr księgi rejestrowej: 000000238431, organ rejestrowy: Wojewoda mazowiecki (W-14), data wpisu do rejestru 30.03.2021 r.;
- umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 10 lutego 2020 r.;
- regulaminu organizacyjnego.
§2 Oznaczenie podmiotu leczniczego i zakładu leczniczego
- Podmiot leczniczy działa pod firmą: Oxford Med Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.
- Oxford Med Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000831274 i zwana jest dalej „Podmiotem”.
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w zakładzie leczniczym:
Przychodnia Lekarska Oxford Med, znajdująca się przy ul. Józefa Mehoffera 103B lok. 65, 03-158 Warszawa.
§3 Regulamin
- Regulamin organizacyjny, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i porządek procesu udzielenia świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym.
- Regulamin określa w szczególności:
1) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
2) strukturę organizacyjną zakładu leczniczego;
3) rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
4) proces udzielania świadczeń zdrowotnych, w tym jego przebieg i miejsce udzielania świadczeń;
5) organizację przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat;
6) prowadzenie dokumentacji w Podmiocie leczniczym;
7) organizację i zadania komórek organizacyjnych zakładu leczniczego oraz warunki współdziałania między tymi komórkami;
8) wysokość opłaty za udostępnianie dokumentacji medycznej;
9) prawa i obowiązki pacjenta, w tym prawa pacjenta w zakresie składania reklamacji;
10) zasady współpracy z lekarzami;
11) sposób kierowania jednostką lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego.
§4 Siedziba
Siedzibą Podmiotu leczniczego jest miasto stołeczne Warszawa, ul. Nowogrodzka 64 lok. 43, (kod pocztowy 02-014 Warszawa).
§5 Miejsce udzielania świadczeń oraz rodzaj działalności leczniczej
- Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych są pomieszczenia Przychodni Lekarskiej Oxford Med, ul. Józefa Mehoffera 103B lok. 65, 03-158 Warszawa.
- Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Podmiot leczniczy może świadczyć specjalistyczne usługi zdrowotne na rzecz innych podmiotów leczniczych zgodnie z zawartymi umowami.
- Podmiot leczniczy, na życzenie pacjenta, udziela wizyt domowych w zakresie poradnictwa laktacyjnego oraz świadczeń zdrowotnych położnej środowiskowej.
§6 Cel
Celem Podmiotu leczniczego jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych –leczniczych usług specjalistycznych, usług w domu pacjenta, usług rehabilitacyjnych –służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych, regulujących zasady ich wykorzystania wobec pacjentów wymagających świadczeń ambulatoryjnych.
§7 Zadania
Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
- udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności –diagnostyka i leczenie w zakresie dziedzin medycznych poszczególnych komórek organizacyjnych;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- diagnostyka i poradnictwo w domu pacjenta;
- orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, w tym o czasowej niezdolności do pracy;
- współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, szkołami, zakładami pracy, organizacjami i stowarzyszeniami;
- prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
- działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia;
- współudział w prowadzeniu badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia;
- współuczestniczenie w przygotowaniu osób do wykonywania zawodu medycznego i kształcenia osób wykonujących zawód medyczny zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§8 Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
Podmiot leczniczy wykonuje działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych. Świadczenia zdrowotne udzielane są w zakresie funkcji ochrony zdrowia opisanych w Załączniku nr 2.
II. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego, organizacja oraz zadania jednostki i komórek organizacyjnych
§9 Struktura organizacyjna
Strukturę organizacyjną Przychodni Lekarskiej Oxford Med stanowią:
- jednostka organizacyjna, o której mowa w § 10;
- komórki organizacyjne, o których mowa w § 11.
§10 Jednostki organizacyjne i ich zadania
- Jednostką organizacyjną Podmiotu leczniczego jest: Przychodnia Lekarska Oxford Med ul. Józefa Mehoffera 103B lok. 65, 03-158 Warszawa.
- Do zadań jednostki organizacyjnej Podmiotu leczniczego, o której mowa w ust. 1, należy w szczególności:
1) realizacja świadczeń zdrowotnych i innych zadań Przychodni Lekarskiej Oxford Med przydzielonych w oparciu o postanowienia Regulaminu, ustawę z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub inne obowiązujące przepisy prawa oraz uchwały osób zarządzających Podmiotem lub zarządzenia Kierownika;
2) inicjowanie działań służących skuteczniejszej realizacji zadań Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
3) opracowywanie wniosków do projektów planu finansowego i inwestycyjnego Przychodni Lekarskiej Oxford Med na dany rok, realizacja zadań wynikających z tych planów oraz innych programów przyjętych w Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
4) działanie na rzecz pozyskiwania ponadplanowych środków finansowych na zadania realizowane przez daną jednostkę organizacyjną;
5) opracowywanie sprawozdań z wykonywanych zadań zleconych przez Dyrektora oraz sprawozdań i informacji wynikających z odrębnych przepisów obowiązującego prawa;
6) opracowywanie projektów odpowiedzi na pisma właściwych organów administracji publicznej w zakresie zadań jednostki organizacyjnej;
7) prowadzenie bazy danych obejmującej sfery działalności Podmiotu w zakresie działania danej jednostki organizacyjnej;
8) przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w zakresie gromadzonych informacji;
9) realizowanie innych zadań, przypisanych podmiotom leczniczymi i określonych przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
§ 11 Komórki organizacyjne i zakresy ich działania
- W strukturze organizacyjnej Przychodni Lekarskiej Oxford Med wyodrębnia się komórki organizacyjne. Wykaz komórek organizacyjnych, organizację oraz zakresy ich działania określa załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Komórki organizacyjne – poradnie specjalistyczne udzielają świadczeń zdrowotnych służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia w zakresie danej dziedziny medycyny.
- Komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 1, mieszczą się w Przychodni Lekarskiej Oxford Med ul. Józefa Mehoffera 103B lok. 65, 03-158 Warszawa.
§ 12 Zakres czynności pracowników i współpracowników
- Szczegółowy zakres czynności pracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o pracę oraz indywidualny zakres czynności pracownika.
- Szczegółowy zakres czynności współpracownika Podmiotu leczniczego określa umowa o świadczenie usług, sporządzone w związku z powierzeniem określonych czynności w Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
§ 13 Kierowanie Podmiotem oraz współdziałanie wewnątrz Podmiotu
- Podmiotem kieruje i reprezentuje na zewnątrz Zarząd spółki –zgodnie z reprezentacją wynikającą z umowy spółki i rejestracji w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
- Komórki organizacyjne Przychodni Lekarskiej Oxford Med oraz osoby wykonujące pracę bądź świadczące usługi w ramach tych komórek, obowiązane są do współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu pod względem diagnostyczno-leczniczym, pielęgnacyjnym i administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie, o którym mowa w ust. 2, odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
III. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych oraz organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
§ 14 Organizacja świadczeń zdrowotnych
- Podmiot organizuje świadczenia zdrowotne w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
1) prawa i obowiązki pacjenta wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
2) wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
3) zasady wynikające z procedur i standardów postępowania wdrożonego w Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
4) zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych. - Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 15 Godziny otwarcia
- Przychodnia Lekarska Oxford Med przy ul. Józefa Mehoffera 103B lok. 65, 03-158 Warszawa jest czynna: poniedziałek -piątek w godzinach 8:00-18:00; w soboty w godzinach 10:00- 22:00 , w niedziele – nieczynna.
- Informacje o godzinach otwarcia Przychodni Lekarskiej Oxford Med są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów na terenie Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Przychodni Lekarskiej Oxford Med, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem infolinii lub recepcji w trakcie rejestracji. Świadczenia zdrowotne udzielane są w trybie stacjonarnym w placówce Przychodni Lekarskiej Oxford Med lub w trybie wizyty (konsultacji) zdalnej tzw. telekonsultacji. Szczegóły i warunki realizacji wizyt (konsultacji) zdalnych zostały szczegółowo określone w § 16a niniejszego Regulaminu. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia Przychodni Lekarskiej Oxford Med, w terminie i czasie wcześniej ustalonym z pracownikiem infolinii lub recepcji. Świadczenia zdrowotne udzielane są w trybie stacjonarnym w placówce Przychodni Lekarskiej Oxford Med lub w trybie wizyty (konsultacji) zdalnej tzw. telekonsultacji. Szczegóły i warunki realizacji wizyt (konsultacji) zdalnych zostały szczegółowo określone w § 17a niniejszego Regulaminu.
- Wyniki badań można odbierać w recepcji w godzinach otwarcia Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
§ 16 Rejestracja
- Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) w siedzibie Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
2) telefonicznie. - Pacjent zgłaszając się do Przychodni Lekarskiej Oxford Med w celu uzyskania świadczenia zdrowotnego zobowiązany jest mieć przy sobie i okazać na wezwanie:
1) dokument potwierdzający tożsamość;
2) dokument uprawniający do uzyskania nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych.
§ 17 Warunki wykonania usługi
- Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszego Regulaminu, warunkiem wykonania przez Przychodnię Lekarską Oxford Med usługi jest wyrażenie przez pacjenta pisemnej zgody na zabieg na formularzu stosowanym przez Przychodnię Lekarską Oxford Med. Wyrażenie pisemnej zgody wymagane jest przed wykonaniem każdego zabiegu, również w sytuacji gdy Pacjent przechodzi terapię składającą się z serii zabiegów.
- Zgodę na zabieg może wyrazić pacjent pełnoletni, posiadający pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
- W przypadku pacjentów niepełnoletnich podczas każdej wizyty wymagana jest obecność przedstawiciela ustawowego/rodzica.
- W przypadku pacjentów, którzy nie ukończyli 16 roku życia – formularz zgody na zabieg powinien zostać podpisany przez przedstawiciela ustawowego/rodzica małoletniego pacjenta. W uzasadnionych przypadkach przewidzianych prawem może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.
- W przypadku pacjentów, którzy ukończyli 16 rok życia – formularz zgody na zabieg powinien zostać podpisany zarówno przez małoletniego pacjenta jak i jego przedstawiciela ustawowego/rodzica. W uzasadnionych przypadkach przewidzianych prawem może pojawić się konieczność udzielenia zgody przez oboje rodziców.
- Przychodnia Lekarska Oxford Med zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi w następujących przypadkach:
a) Gdy pacjent nie wyraził zgody na wykonanie usługi lub zgoda nie została udzielona w sposób prawidłowy, tj. zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
b) Jeżeli stan pacjenta wskazuje na spożycie alkoholu, środków odurzających lub innych środków, które mogłyby w ocenie personelu Przychodni Lekarskiej Oxford Med wpłynąć na wystąpienie ewentualnych powikłań w związku z wykonywaną usługą lub uniemożliwić lub utrudnić wykonanie usługi.
c) Jeżeli pacjent nie zastosował się do zaleceń personelu Przychodni Lekarskiej Oxford Med co do konieczności przygotowania się w określony sposób do usługi, w tym w szczególności wykonania niezbędnych badań oraz przedłożenia ich w Przychodni Lekarskiej Oxford Med we wskazanym terminie.
d) Jeżeli w ocenie lekarza pacjent nie kwalifikuje się do wykonania danej usługi, w tym w szczególności z uwagi na przedstawione przez pacjenta wyniki badań, a także z innych względów o charakterze medycznym lub zdrowotnym.
e) Jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na czynności, których podjęcie jest konieczne do prawidłowego wykonania usługi, w tym w szczególności odmówi udzielenia informacji lub nie udzieli niezbędnych informacji koniecznych do prawidłowego wykonania usługi przez Przychodnię Lekarską Oxford Med, bądź nie wypełni wszystkich stosowanych i wymaganych formularzy w Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
f) Jeżeli pacjent nie wyrazi zgody na wykonywanie dokumentacji zdjęciowej stanowiącej element dokumentacji medycznej Przychodni Lekarskiej Oxford Med
g) Pacjent nie dokona płatności za usługę w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
§ 18 Konsultacja zdalna on-line
- Pacjent może umówić się na konsultację zdalną bez konieczności osobistej wizyty w Placówce Medycznej (dalej: telekonsultacja).
- Telekonsultacje realizowane są w Przychodni Lekarskiej Oxford Med u wybranych lekarzy. Informację o dostępności telekonsultacji u lekarza danej specjalności można uzyskać za pośrednictwem infolinii
- W ramach wizyt zdalnych nie są realizowane:
a)badania z zakresu diagnostyki obrazowej;
b)badania obrazujące zapis tętna serca płodów, dzieci i dorosłych;
c) badania wymagające pobrania wycinków;
d) badania laboratoryjne;
e) konsultacje neurologiczne;
f) konsultacje okulistyczne;
g) konsultacje, w których lekarz stwierdzi konieczność osobistej wizyty w przychodni. - Rezerwacja wizyty zdalnej odbywa się za pośrednictwem: a) infolinii, b) poczty elektronicznej (e-mail),
- Wizyty zdalne mogą odbyć w trybie rozmowy telefonicznej albo w trybie wideorozmowy za pośrednictwem aplikacji udostępnionej w Portalu Pacjenta lub innej aplikacji wskazanej przez Przychodnię Lekarską Oxford Med.
- Warunkiem umówienia wizyty zdalnej jest posiadania odpowiedniego narzędzia komunikacji na odległość, tj. telefonu lub tableta czy komputera oraz dostępu do sieci komórkowej lub sieci Internet, a także aktywnego numeru telefonu komórkowego albo konta w Portalu Pacjenta lub w innej aplikacji wskazanej przez Przychodnię Lekarską Oxford Med, które należy podać w trakcie rezerwacji wizyty.
- Rezerwacja wizyty zdalnej ma miejsce podczas dokonania zapisu w trybie określonym w ust. 4 powyżej i jest gwarantowana w momencie uiszczenia płatności za usługę w wysokości 100% wartości telekonsultacji za pośrednictwem Portalu Pacjenta przed godziną rozpoczęcia umówionej wizyty.
- Termin i godzina wizyty zdalnej może w wyjątkowych sytuacjach ulec zmianie, o czym pacjent zostanie wcześniej powiadomiony.
- W wyznaczonym terminie (dzień i godzina) lekarz kontaktuje się z pacjentem w ustalony wcześniej sposób w celu odbycia telekonsultacji. Pacjent godząc się na telekonsultację jest świadomy, że w ramach takiej wizyty nie jest możliwe wykonanie badania fizykalnego ani badań dodatkowych, co może utrudnić i wydłużyć proces diagnostyczny. Jeżeli stan pacjenta wymaga badania fizykalnego lub badań dodatkowych, lekarz w trakcie telekonsultacji poinformuje pacjenta o konieczności realizacji wizyty stacjonarnej lub zleci badania dodatkowe.
- W przypadku decyzji lekarza o konieczności odbycia wizyty stacjonarnej, podjętej w trakcie telekonsultacji, wizyta stacjonarna jest dodatkowo płatna.
- Pacjent może odwołać wizytę zdalną:
a) telefonicznie,
b) mailowo.
§ 19 Płatności za świadczenia zdrowotne
- Świadczenia zdrowotne udzielane przez Podmiot leczniczym są dla pacjenta:
1) odpłatne;
2) częściowo odpłatne;
3) nieodpłatne –zgodnie z zawartymi z płatnikami umowami;
4) nieodpłatne – refundowane przez NFZ. - Świadczenia zdrowotne są ponadto dla pacjenta nieodpłatne w przypadkach:
a) określonych w art. 15 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalność leczniczej,
b) udzielenia pacjentowi świadczenia zdrowotnego w ramach zawartej przez Podmiot leczniczy umowy o współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i/lub Operatorem Medycznym, w zakresie objętym umową, na rzecz osób uprawnionych. - Ambulatoryjne specjalistyczne świadczenia zdrowotne wykonywane na rzecz pacjentów uprawnionych do nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych z tytułu umowy, o której mowa w ust. 1 pkt. 3), udzielane są nieodpłatnie do limitu wynikającego z umowy z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i/lub Operatorem Medycznym. W zakresie nieobjętym umową z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i/lub Operatorem Medycznym świadczenia zdrowotne w komórkach organizacyjnych Przychodni Lekarskiej Oxford Med wykonywane są odpłatnie zgodnie z cennikiem.
- Podstawą udzielania w Przychodni Lekarskiej Oxford Med nieodpłatnych świadczeń zdrowotnych, o których mowa w ust. 2, jest potwierdzenie przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe i/lub Operatora Medycznego zakres uprawnień do leczenia nieodpłatnego dla pacjenta.
- Świadczenia zdrowotne są dla pacjenta częściowo odpłatne w przypadku:
a) udzielania pacjentowi świadczenia zdrowotnego w ramach zawartej przez Podmiot leczniczy umowy o współpracy z Towarzystwem Ubezpieczeniowym lub Operatorem Medycznym, w zakresie objętym umową i na rzecz osób uprawnionych do skorzystania ze świadczenia zdrowotnego ze zniżką bądź na podstawie współpłatności z Towarzystwem Ubezpieczeniowym i/lub operatorem medycznym;
b) zakupu produktu w Przychodni Lekarskiej Oxford Med, upoważniającego pacjenta do skorzystania z określonych usług ze zniżką. - Świadczenia zdrowotne udzielane są w terminie uzgodnionym z pacjentem w ramach możliwości, w godzinach jego otwarcia.
- Pacjent ma prawo do uzyskania w rejestracji Przychodni Lekarskiej Oxford Med o informacji dotyczącej jego prawa do nieodpłatnego świadczenia zdrowotnego finansowanego przez innego płatnika.
§20 Wysokość opłat za świadczenia
- Podmiot pobiera opłaty zgodnie z cennikiem w przypadku udzielania świadczenia zdrowotnego:
1) pacjentowi, który nie potrafi udokumentować swojego prawa do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych lub nie posiada wymaganego skierowania;
2) pacjentowi, który indywidualnie opłaca wizytę (wizyta prywatna). - Wysokość aktualnych opłat określa cennik, znajdujący się w recepcji Przychodni Lekarskiej Oxford Med. Informacje na temat cen można też uzyskać za pośrednictwem infolinii oraz u pracownika rejestracji.
- Rezerwacja terminu usługi nie stanowi zawarcia umowy. Cena wizyty podana w trakcie rezerwacji terminu jest zgodna z cennikiem usług obowiązującym na dzień rezerwacji terminu. Cena wykonania usługi w Przychodni Lekarskiej Oxford Med będzie zgodna z ceną wynikającą z cennika usług obowiązującego na dzień wykonania usługi.
- Wszystkie płatności za usługi winny być uregulowane nie później niż bezpośrednio po wykonaniu usługi z wyłączeniem usług, dla których wymagana jest wpłata zadatku.
- Usługi, dla których wymagana jest wpłata zadatku i jego wysokość:
a) Zabiegi z zakresu chirurgii – zadatek w wysokości 50% wartości zabiegu.
b) Zabiegi z zakresu laryngologii – zadatek w wysokości 50% wartości zabiegu. - Wpłata zadatku jest równoznaczna z rezerwacją wyznaczonego terminu zabiegu. Wstępna rezerwacja terminu zabiegu dokonywana podczas wizyty kwalifikacyjnej ważna jest przez okres 2 dni roboczych następujących po dniu wizyty kwalifikacyjnej. W przypadku braku wpłaty zadatku w tym okresie, termin zabiegu jest anulowany. Płatność pozostałej należności winna być uregulowana nie później niż bezpośrednio w dniu zabiegu przed przeprowadzeniem konsultacji i zabiegu.
- Zadatek bezzwrotny przepada, gdy zabieg nie może odbyć się z przyczyn leżących po stronie pacjenta, a w szczególności w przypadku
a) nieprzybycia, odwołania lub nieodwołania wizyty,
b) braku kompletnych wyników zleconych badań,
c) nieprzestrzegania przedoperacyjnych zaleceń personelu Przychodni Lekarskiej Oxford Med,
d) nieodstawienia leków zaburzających krzepliwość krwi,
e) nie przyjęcia zaleconych leków,
f) złego stanu zdrowia pacjenta niepotwierdzonego zaświadczeniem lekarskim,
g) pacjent nie dokona płatności za usługę w sposób zgodny z postanowieniami niniejszego Regulaminu. - Zadatek bezzwrotny nie przepada w sytuacji, gdy podczas konsultacji w klinice lekarz nie zakwalifikuje pacjenta do zabiegu lub w przypadku choroby bądź zdarzenia losowego po przedłożeniu stosownego zaświadczenia.
§ 21 Bony
- Bon Upominkowy jest dokumentem wystawionym przez Przychodnię Lekarską Oxford Med umożliwiającym realizację wybranych usług, otrzymania wybranych produktów, uzyskania odpowiedniej zniżki na świadczone przez Przychodnię Lekarską Oxford Med usługi, bądź produkty albo umożliwiającym płatność za usługę świadczoną przez Przychodnię Lekarską Oxford Med zgodnie z obowiązującym Regulaminem, cennikiem i wartością posiadanego Bonu Upominkowego, a znajdującą się w aktualnej ofercie Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
- Bon upominkowy jest wydawany w formie papierowego zaproszenia na okaziciela.
- Bon upominkowy zawiera: nazwę usługi, nazwę produktu, wysokość zniżki lub odpowiednią do wykorzystania kwotę, termin ważności. Bon Upominkowy może zawierać również opis sposobu jego realizacji.
- Wszelkie zmiany w treści Bonu Upominkowego w tym skreślenia, przekreślenia, uzupełnienia, dopiski powodują, że Bon Upominkowy traci ważność.
- Bon Upominkowy można nabyć w placówkach Przychodni Lekarskiej Oxford Med i zrealizować wyłącznie w placówkach Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
- Bon Upominkowy ważny jest przez 6 (sześć) miesięcy liczone od dnia jego wystawienia – w tym okresie należy skorzystać z usług na podstawie zakupionego Bonu Upominkowego. Po upływie terminu ważności, Bon Upominkowy traci ważność, a posiadacz Bonu Upominkowego traci wynikające z niego uprawnienia. W przypadku niezrealizowania Bonu Upominkowego przez jego posiadacza lub chęci skorzystania z niego po terminie ważności Bonu Upominkowego, jego posiadaczowi nie przysługują żadne prawa z tytułu posiadania Bonu Upominkowego, nie może on też rościć sobie prawa do rekompensaty lub zwrotu opłaty za Bon Upominkowy.
- Termin ważności Bonu Upominkowego jest przedłużany tylko w sytuacji, gdy wykonanie usług objętych Bonem Upominkowym nie jest możliwe do zrealizowania w okresie 6 miesięcy ze względu na odstępy czasowe pomiędzy zabiegami przewidziane w procedurach zabiegowych. W takiej sytuacji termin ważności Bonu Upominkowego jest przedłużany o czas niezbędny do wykonania zabiegów, których nie da się wykonać w ciągu 6 miesięcy.
- Bon Upominkowy podlega zwrotowi oraz nie podlega wymianie na gotówkę.
- W sytuacji, gdy wartość Bonu Upominkowego jest wyższa niż wartość realizowanej z jego wykorzystaniem usługi, powstała nadwyżka nie podlega zwrotowi.
- Zgodnie z życzeniem osoba obdarowana może dopłacić brakującą kwotę do Bonu Upominkowego w sytuacji, gdy wartość usług, z których chce skorzystać przekracza wartość wskazaną na Bonie Upominkowym według aktualnie obowiązującego cennika.
- Bon Upominkowy może być wykorzystany podczas jednej lub kilku wizyt w zależności od rodzaju wykupionych usług. Po upływie terminu ważności Bonu Upominkowego, niewykorzystana wartość Bonu Upominkowego przepada.
- Przy umawianiu się na konsultację i/lub zabieg pacjent powinien poinformować, że korzysta z Bonu Upominkowego. Warunkiem skorzystania z usług Przychodni Lekarskiej Oxford Med na podstawie Bonu Upominkowego jest jego uprzednie okazanie w recepcji przed skorzystaniem z usługi.
- Udzielane rabaty, zniżki, promocje i Bony Upominkowe nie łączą się.
- Jeżeli Bon Upominkowy wystawiony został na określone usługi, Przychodnia Lekarska Oxford Med dopuszcza możliwość zamiany tak wykupionej usługi na inną/inne usługi o wartości wskazanej na Bonie Upominkowym jeżeli istnieją istotne przeciwwskazania do zrealizowania usługi wskazanej na Bonie Upominkowym.
- Warunkiem skorzystania z Bonu Upominkowego jest skontaktowanie się z wybraną placówką Przychodni Lekarskiej Oxford Med, umówienie się na konkretny termin w celu realizacji usługi lub otrzymania wybranych produktów wraz ze wskazaniem terminu ważności wykorzystywanego Bonu Upominkowego.
- Warunkiem skorzystania z Bonu Upominkowego jest przekazanie go w oryginale przed realizacją planowanej usługi bądź zakupem produktu pracownikowi Przychodni Lekarskiej Oxford Med w recepcji wybranej placówki.
- W przypadku utraty lub zniszczenia Bonu Upominkowego, Przychodnia Lekarska Oxford Med nie ponosi odpowiedzialności ani nie rekompensuje straty spowodowanej zaistniałą sytuacją.
- Przychodnia Lekarska Oxford Med zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Bonu Upominkowego wykorzystywanego niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Przychodnia Lekarska Oxford Med nie ponosi odpowiedzialności za niedopuszczenie posiadacza Bonu Upominkowego do wykonania wybranego zabiegu/pakietu usług, w przypadku stwierdzenia przez personel Przychodni Lekarskiej Oxford Med przeciwwskazań do wykonania takiego zabiegu.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zakupu Bonów Upominkowych.
- Podczas dokonania zakupu i przed realizacją Bonu Upominkowego, osoba zakupująca Bon Upominkowy oraz osoba realizująca Bon Upominkowy oświadczają, iż zapoznały się z jego treścią i zobowiązują się go przestrzegać. Osoba zakupująca Bon Upominkowy zobowiązuje się także do poinformowania każdego użytkownika Bonu Upominkowego o treści niniejszego Regulaminu oraz miejscach gdzie można zapoznać się z treścią Regulaminu.
§ 22 Zasady udzielania świadczeń odpłatnych
- Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
1) w sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
2) w sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
3) zgodnie z kryteriami medycznymi. - Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
- Godziny otwarcia Przychodni Lekarskiej Oxford Med i sposób rejestracji określone są w § 15 i 16.
§ 23 Obowiązek niesiania pomocy w sytuacjach nagłych
- Podmiot nie może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego osobie, która potrzebuje natychmiastowego udzielenia takiego świadczenia ze względu na zagrożenie życia lub zdrowia i uzależnić jego udzielenie od uprzedniego uiszczenia opłaty.
- Lekarz jest zobowiązany do nieodpłatnego udzielenia pomocy w przypadku zagrożenia życia pacjenta.
- Jeżeli pacjent będący na wizycie wymaga transportu medycznego i hospitalizacji, to lekarz udzielający świadczenia jest zobowiązany wezwać zespół ratownictwa medycznego.
§ 24 Sposoby płatności
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za uprzednio umówione świadczenie medyczne przed jego realizacją, wybierając dostępną formę płatności.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent zobowiązany jest zgłosić się do recepcji w celu uiszczenia należności.
- W przypadku nieuiszczenia należności w terminie 72 godzin od momentu pobrania badań (cytologia lub wymaz) pobrany materiał jest utylizowany.
- Dostępnymi w Przychodni Lekarskiej Oxford Med formami płatności są:
1) gotówka;
2) karta płatnicza;
3) przedpłaty;
4) faktury przelewowe.
§ 25 Szczepienie dzieci
- W Przychodni Lekarskiej Oxford Med można wykonywać szczepienia obowiązkowe oraz zalecane.
- W celu wykonania szczepienia obowiązkowego w Przychodni Lekarskiej Oxford Med pacjent musi dysponować: kartą uodpornienia oraz książeczką szczepień.
- Brak jednego z dokumentów, o których mowa w ust. 2, powoduje, że lekarz może wykonać jedynie badanie kwalifikacyjne do szczepienia, ważne 24 godziny.
- Karty uodpornienia, którymi przychodnia dysponuje, są na żądanie rodziców przekazywane za pokwitowaniem osobie przeprowadzającej obowiązkowe szczepienie ochronne.
IV. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
§ 26 Współpraca z innymi podmiotami
- W celu zapewnienia prawidłowości leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, Podmiot współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą lub udzielającymi świadczeń zdrowotnych na rzecz tych pacjentów.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą odbywa się z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
§ 27 Inne usługi
- Przychodnia Lekarska Oxford Med może wykonywać usługi medyczne na rzecz innych podmiotów wykonujących działalność leczniczą, publicznych i niepublicznych, na podstawie zawartych umów, określających rodzaj wykonywanych świadczeń zdrowotnych i usług z nimi związanych, sposób ich realizacji i zasady płatności.
- Wykonywanie usług medycznych na rzecz innych podmiotów nie może zakłócać porządku udzielania świadczeń przyjętego wobec pacjentów Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
V. Prowadzenie dokumentacji w zakładzie leczniczym oraz wysokość opłat za udostępnianie dokumentacji medycznej
§ 28 Sporządzanie dokumentacji
- Podmiot prowadzi dokumentację dotyczącą organizacji i funkcjonowania Podmiotu.
- Podmiot prowadzi dokumentacją medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych oraz zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych finansowanych przez płatnika innego niż pacjent – także zgodnie z wymogami określonymi przez płatnika świadczeń.
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest w postaci papierowej lub elektronicznej.
§ 29 Treść dokumentacji medycznej
- Dokumentację medyczną w Podmiocie prowadzi się zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku konieczności poprawienia wpisu elektronicznego z zakończonej wizyty nie wolno modyfikować wpisu podstawowego, lecz należy utworzyć nowy wpis i wskazać, do której wizyty się odnosi. Każda zmiana wpisu musi zawierać wskazanie przyczyny modyfikacji.
- Wszelkie dokumenty, który wymagają pisemnego podpisu pacjenta (np. zgoda na zabieg, upoważnienie do udzielania informacji o stanie zdrowia), przekazuje się po zakończeniu wizyty niezwłocznie do rejestracji.
- We wpisie z każdej wizyty muszą się znaleźć następujące informacje:
a) cel wizyty;
b) dane z badania podmiotowego (obejmujące dolegliwości i problemy, z które zgłasza pacjent);
c) dane z badania przedmiotowego (obejmujące wszystkie przeprowadzone badania przez lekarza i ich wyniki);
d) rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego, urazu lub rozpoznanie ciąży napisane słownie w języku polskim oraz za pomocą kodu ICD-10;
e) zlecenia badań, jeżeli zostały wydane; f) zalecenia, jeżeli zostały wydane;
g) informacje o wydanych orzeczeniach, opiniach lekarskich lub zaświadczeniach, jeżeli zostały wydane;
h) informacje o lekach, wraz z dawkowaniem, lub wyrobach medycznych przepisanych pacjentowi na receptach lub zleceniach na zaopatrzenie w wyroby medyczne, jeżeli zostały przepisane;
i) inne informacje, które lekarz uznaje za istotne dla oceny przebiegu wizyty. - Każdy wpis, o którym mowa w pkt 4lit. b) musi zaczynać się od oceny stanu ogólnego pacjenta („stan ogólny dobry”, „stan ogólny średni”, „stan ogólny ciężki”).
- Każdy wpis, o którym mowa w pkt 4lit. b) musi kończyć się sformułowaniem „innych dolegliwości nie zgłasza”. Jeżeli pacjent w ogóle nie zgłasza dolegliwości, to należy napisać „Dolegliwości neguje”.
- Wpisy, o których mowa w pkt 4lit. e) należy zawsze zakończyć informacją: „Poinformowano pacjenta o braku możliwości określenia stanu zdrowia lub jego kontroli w przypadku niewykonania zleconych badań”.
- Wpisy, o których mowa w pkt 4lit. f) należy zawsze zakończyć informacją: „Poinformowano pacjenta o niebezpieczeństwach związanych z nieprzestrzeganiem zaleceń, w szczególności omówiono ryzyko rozwoju choroby i jej powikłań”.
- Wpisy, o których mowa w pkt 4lit. h) należy zawsze zakończyć informacją: „Poinformowano pacjenta o niebezpieczeństwie nawrotu choroby lub jej powikłań związanych z przedwczesnym kończeniem zaleconej terapii lub jej samodzielnym modyfikowaniem. Pouczono pacjenta o konieczności informowania innych lekarzy o przyjmowanych lekach”.
- Wpisy w dokumentacji medycznej, zawierające tzw. literówki, uznaje się za wykonane bez wymaganej staranności.
§ 30 Przechowywanie dokumentacji
- Podmiot prowadzi i przechowuje dokumentację medyczną, o której mowa w § 26 ust. 1, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dokumentacja medyczna przechowywana jest w pomieszczeniach Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
- Dokumentacja administracyjna i pracownicza oraz dokumentacja związana ze współudziałem w prowadzeniu badań naukowych i prac badawczo-rozwojowych przechowywana jest w pomieszczeniach Przychodni Lekarskiej Oxford Med. Dokumenty archiwalne, rachunkowe oraz dokumentację kadrową przechowuje zewnętrzne biuro rachunkowe.
§ 31 Dokumentacja medyczna – rodzaje
- Dokumentacja medyczna składa się z:
1) dokumentacji indywidualnej wewnętrznej;
2) dokumentacji indywidualnej zewnętrznej;
3) wewnętrznej dokumentacji zbiorczej. - Dokumentację indywidualną wewnętrzną stanowi historia zdrowia i choroby pacjenta.
- Dokumentację indywidualną zewnętrzną stanowią:
1) skierowania do szpitala lub innych podmiotów zewnętrznych;
2) skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje;
3) zaświadczenia;
4) orzeczenia;
5) opinie lekarskie;
6) karty przebiegu ciąży
7) zwolnienia lekarskie. - Wewnętrzną dokumentację zbiorczą stanowią w szczególności:
1) rejestr przyjętych pacjentów – w formie elektronicznej;
2) rejestr zabiegów wykonywanych w gabinecie zabiegowym – w formie elektronicznej i papierowej;
3) rejestr nieprawidłowych wyników badań – w formie papierowej;
4) rejestr zdarzeń medycznych niepożądanych –w formie papierowej;
5) rejestr pobranych badań laboratoryjnych – w formie elektronicznej. - Przychodnia Lekarska Oxford Med prowadzi archiwum dokumentacji medycznej pacjentów.
- Obowiązkiem Przychodni Lekarskiej Oxford Med jest ponadto:
1) prowadzenie sprawozdawczości i statystyki medycznej;
2) rejestracja zgonów oraz ich zgłaszanie do uprawnionych organów oraz wydawanie wymaganych prawem dokumentów.
§ 32 Wewnętrzna dokumentacja medyczna
- Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu Przychodnia Lekarska Oxford Med udzieliła świadczenia zdrowotnego, stanowi własność Podmiotu leczniczego.
- Wewnętrzna dokumentacja medyczna pacjenta, któremu zakończono udzielać świadczenie zdrowotne przekazywana jest do archiwum.
§ 33 Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Podmiot udostępnia dokumentację medyczną pacjentom, ich przedstawicielom ustawowym lub osobom przez nich upoważnionym a także osobom bliskim oraz innym podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
1) do wglądu w Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
2) poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
3) poprzez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
4) za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
5) na informatycznym nośniku danych. - Kopię dokumentacji medycznej udostępnia się na wniosek o wydanie dokumentacji. Podmiot zobowiązany jest do wydania kopii dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
- Udostępnianie dokumentacji medycznej następuje w trybie zapewniającym zachowanie poufności i ochrony danych osobowych. Udostępnianie pacjentowi, jego przedstawicielowi ustawowemu lub osobie przez niego upoważnionej dokumentacji medycznej zbiorczej następuje w sposób, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 i 2, poprzez wskazanie jedynie tych informacji, które dotyczą pacjenta objętego indywidualnym wnioskiem.
- W przypadku wydania na żądanie uprawnionych organów i instytucji oryginałów dokumentacji medycznej w Przychodni Lekarskiej Oxford Med należy pozostawić kopię lub pełny odpis wydanej dokumentacji.
§ 34 Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej
- Za udostępnianie dokumentacji medycznej w formie wyciągów, odpisów, kopii albo wydruków Podmiot pobiera opłatę. Wysokość opłaty określa cennik stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Opłaty, o której mowa w ust. 1, nie pobiera się w przypadku udostępnienia dokumentacji medycznej pacjentowi albo jego przedstawicielowi ustawowemu po raz pierwszy w żądanym zakresie i w sposób, o którym mowa w ust. 1 lub w związku z postępowaniem przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych.
§ 35 Przekazywanie informacji i danych osobowych
- Podmiot gromadzi dane osobowe pacjentów i powierza je płatnikom finansującym świadczenia zdrowotne zgodnie z zwartymi umowami z płatnikami.
- Zakres danych dotyczących pacjentów, którym świadczenia zdrowotne zostały nieodpłatnie udzielone w ramach posiadanego przez nich ubezpieczenia/abonamentu oraz zasady ich przekazywania, ustala uprawniony płatnik w umowach zawieranych z Podmiotem na wykonanie określonych w nich świadczeń zdrowotnych.
- Zakres danych umieszczanych w indywidualnej i zbiorczej wewnętrznej dokumentacji medycznej prowadzonej przez Przychodni Lekarskiej Oxford Med określają odrębne przepisy.
- Ruch chorych może być rejestrowany za pomocą systemu ewidencji elektronicznej.
- Zbiory informacji sporządzone i utrwalone na komputerowych nośnikach informacji prowadzone są z zachowaniem selektywności dostępu do zbioru informacji, w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym oraz zapewniający ochronę przed zniszczeniem i utratą.
VI. Prawa i obowiązki pacjenta; reklamacje
§ 36 Prawa pacjenta
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych przysługują prawa określone w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach odrębnych.
- Informacja o prawach pacjenta udostępniana jest w Przychodni Lekarskiej Oxford Med poprzez:
1) okazanie przepisów ustawy, o której mowa w ust. 1, na wniosek pacjenta;
2) umieszczenie spisu praw pacjenta w miejscu ogólnodostępnym.
§ 37 Prawo do informacji
- Pacjent, w tym małoletni po ukończeniu 16 roku życia, ma prawo do uzyskania od lekarza informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych i możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu.
- Udzielanie informacji innym osobom może mieć miejsce wyłącznie za zgodą pacjenta.
§ 38 Zgoda pacjenta
- Przeprowadzanie badania lub udzielenie innego świadczenia zdrowotnego może być wykonane po wyrażeniu zgody przez pacjenta na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Zgoda pacjenta na niektóre świadczenia zdrowotne udzielana jest w formie pisemnej na formularzu zgody na realizację świadczenia zdrowotnego.
§ 39 Obowiązki lekarza w zakresie informowania
- Obowiązkiem lekarza jest udzielić pacjentowi wszelkich informacji niezbędnych do świadomego wyrażenia zgody na poszczególne świadczenia zdrowotne.
- W przypadku, w którym pacjent odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom zdrowotnym, lekarz obowiązany jest poinformować pacjenta o negatywnych następstwach, które mogą wyniknąć z niewykonania świadczenia. Jeżeli pacjent nadal odmawia poddania się badaniom diagnostycznym lub świadczeniom leczniczym zleconym przez lekarza, lekarz ma prawo zwrócenia się do pacjenta o złożenie stosownego oświadczenia na piśmie, z zastrzeżeniem § 35 ust. 2-5 i § 36 Regulaminu.
§ 40 Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych małoletnim
- Pacjent do momentu ukończenia 18 roku życia korzysta ze świadczeń zdrowotnych jedynie w obecności przedstawiciela ustawowego.
- Pacjent może być przyjęty na planową wizytę w obecności opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to zgodę w formie pisemnej lub ustnej.
- Pacjent pomiędzy 16 a 18 rokiem życia może być przyjęty bez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna faktycznego, o ile przedstawiciel ustawowy wyrazi na to pisemną zgodę.
§ 41 Dokumentowanie zgody
Wszystkie okoliczności związane z udzieleniem zgody przez pacjenta lub jej odmową podlegają wpisowi do historii zdrowia i choroby pacjenta.
§ 42 Informacje dla pacjenta
- Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkami ustalenia rzeczywistego stanu zdrowia pacjenta są:
1) udzielanie prawdziwej i możliwie pełnej informacji o swoim stanie zdrowia, dolegliwościach, objawach i okolicznościach ich powstania bądź odczuwania;
2) okazywanie na wezwanie lekarza wyników badań lub dokumentacji medycznej z innych podmiotów leczniczych;
3) wykonywanie zalecanych badań diagnostycznych. - Podmiot leczniczy informuje pacjenta, że warunkiem skuteczności leczenia jest przestrzeganie zaleceń lekarza.
- Pacjenci są przyjmowani wg kolejności zapisania się na wizytę, jednakże o ostatecznej kolejności przyjęć decyduje lekarz na podstawie oceny stanu zdrowia czekających pacjentów.
- Podmiot leczniczy informuje, że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy wartościowe należące do pacjenta, w tym okrycia wierzchnie.
§ 43 Obowiązki pacjenta
- Do obowiązków pacjenta należy:
1) przestrzeganie regulaminu Podmiotu leczniczego;
2) przestrzeganie zakazów obowiązujących w Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
3) przestrzeganie zasad higieny osobistej;
4) stosowanie się do przepisów o bezpieczeństwie, higienie i zagrożeniu pożarowym;
5) posiadanie przy sobie dokumentu potwierdzającego tożsamość;
6) szanowanie mienia Podmiotu leczniczego. - Pacjent może zostać zobowiązany przez pracownika recepcji lub osobę z personelu medycznego do okazania dokumentu potwierdzającego tożsamość. W razie braku okazania lub odmowy okazania takiego dokumentu personel może odmówić zarejestrowania na wizytę lub przeprowadzenia wizyty.
- Korzystanie przez pacjentów z telefonów komórkowych powinno się odbywać w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu medycznego. Zabrania się prowadzenia rozmów telefonicznych w czasie wizyt.
§ 44 Zakazy
- Zakazuje się na terenie Przychodni Lekarskiej Oxford Med prowadzenia wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
§ 45 Wizyta
- Pacjent jest obowiązany zgłosić się w rejestracji Przychodni Lekarskiej Oxford Med na minimum 10 minut przed planowaną godziną wizyty w celu zarejestrowania się w recepcji.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę, lekarz ma prawo: przyjąć go w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest obowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty. Podmiot leczniczy ma prawo żądania przedpłaty na kolejne wizyty wobec pacjenta, który 3-krotnie nie poinformował wcześniej o odwołaniu wizyty i nie stawił się na wizytę.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, lekarz ma prawo odmówić realizacji usługi.
- Jeżeli w trakcie wizyty zostały zrealizowane dodatkowe świadczenia pacjent obowiązany jest zgłosić się w recepcji w celu uiszczenia należności.
§ 46 Reklamacje
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Przychodni Lekarskiej Oxford Med, ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w rejestracji, telefonicznej lub na adres mailowy info@oxfordmed.pl.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana listownie lub mailowo w terminie 30 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust. 4.
- W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających lub skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może być przedłużony na okres do 2 miesięcy.
VII. Zasady współpracy z lekarzami
§ 47 Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne
Obowiązki osób wykonujących zawody medyczne jest w szczególności:
- punktualne rozpoczynanie pracy zgodnie z ustalonym grafikiem wizyt;
- informowanie o planowanych nieobecnościach w pracy z minimum 2-tygodniowym wyprzedzeniem;
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Podmiotu leczniczego;
- weryfikacja grafiku wizyt w celu wykluczenia możliwości pominięcia pacjenta umówionego na wizytę;
- informowanie na piśmie o problemach powstałych przy wykonywaniu świadczeń zdrowotnych, w tym o sporach z pacjentami w związku z wykonywanymi świadczeniami zdrowotnymi;
- stosowanie się do zasad bezpieczeństwa systemu IT Przychodni Lekarskiej Oxford Med (logowanie, wylogowywanie się po zakończeniu wizyty lub nieprzekazywanie danych logowania osobom trzecim);
- weryfikowanie tożsamości pacjenta zgłaszającego się na wizytę;
- informowanie pacjentów o dopłatach za wykonane dodatkowo świadczenia i konieczności ich uiszczania;
- noszenie odpowiedniej odzieży medycznej;
- zwrot klucza do gabinetu lekarskiego oraz dokumentacji medycznej do recepcji po zakończeniu pracy;
- uczestniczenia w szkoleniach organizowanych przez Przychodnię Lekarską Oxford Med.
§ 48 Zakazy dotyczące osób wykonujących zawody medyczne
Osobom wykonującym zawody medyczne nie wolno:
- pobierać jakichkolwiek opłat od pacjentów lub ich rodzin z tytułu wykonywania świadczeń zdrowotnych;
- przyjmować przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych bez uprzedniej zgody kierownictwa Przychodni Lekarskiej Oxford Med;
- skracać czasu trwania wizyt;
- udzielać świadczeń zdrowotnych pacjentom niezarejestrowanym, z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 30 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty;
- przekazywać jakichkolwiek danych pacjentów do podmiotów lub osób trzecich niewspółpracujących z Przychodni Lekarskiej Oxford Med.
VIII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego
§ 49 Kierowanie podmiotem leczniczym
- Kierowanie Podmiotem leczniczym należy do kompetencji zarządu spółki Oxford Med Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zgodnie z zasadami reprezentacji wynikającymi z umowy spółki i rejestracji w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego.
- Zarząd może powierzyć określone czynności z zakresu zarządzania Przychodnią Lekarską Oxford Med pracownikowi zwanemu Dyrektorem Przychodni Lekarskiej Oxford Med na podstawie stosownych umów lub pełnomocnictw.
- Do kompetencji osób zarządzających Podmiotem leczniczym należy:
1) reprezentowanie Podmiotu na zewnątrz;
2) prowadzenie bieżących spraw Podmiotu związanych z administrowaniem i organizacją jego pracy;
3) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania Podmiotu leczniczego –zgodnie z jego celem, umową spółki oraz kierunkami przyjętymi przez wspólników;
4) współkoordynowanie i nadzorowanie pracy poszczególnych komórek i pracowników w celu osiągnięcia przez spółkę jak najlepszej efektywności i zamierzonych wyników;
5) kształtowanie dobrego imienia i pozytywnego wizerunku spółki wśród pracowników oraz na rynku;
6) podejmowanie decyzji w sprawach współpracy gospodarczej z innymi podmiotami;
7) podejmowanie decyzji w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem stosunku pracy;
8) kierowanie pracą podległego personelu;
9) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność Podmiotu.
IX. Postanowienia końcowe
§ 50 Zagadnienia dodatkowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez osoby zarządzające Podmiotem leczniczym.
- Z treścią Regulaminu zostają zapoznani wszyscy pracownicy Podmiotu leczniczego.
- Zmiany Regulaminu będą wprowadzone pisemnie i podawane do wiadomości pracowników i pacjentów.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Wykaz komórek organizacyjnych
Załącznik nr 2 – Cennik związany z wydaniem dokumentacji medycznej
_______________________ __________________________
podpis miejscowość, data
Załącznik Nr 1 Wykaz komórek organizacyjnych
Podmiot leczniczy: Oxford Med Sp. z o.o.
Zakład leczniczy: Przychodnia Lekarska Oxford Med
Jednostka organizacyjna podmiotu leczniczego: Przychodnia Lekarska Oxford Med Komórki organizacyjne:
- Poradnia Lekarza POZ
- Poradnia (gabinet) pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej
- Poradnia diabetologiczna
- Poradnia Położniczo – Ginekologiczna
- Poradnia Promocji Zdrowia
- Poradnia Kardiologiczna
- Poradnia ortorynolaryngologiczna
- Poradnia okulistyczna
- Poradnia reumatologiczna
- Gabinet zabiegowy
- Poradnia ortopedyczna
- Pracownia USG
- Poradnia hematologiczna
- Poradnia psychologiczna
- Poradnia Pediatryczna
- Poradnia endokrynologiczna
- Poradnia chorób wewnętrznych
- Poradnia chirurgiczna
- Poradnia Neurochirurgiczna
- Gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej
- Poradnia (gabinet) położnej podstawowej opieki zdrowotnej
- Gabinet diagnostyczno-zabiegowy
- Poradnia Medycyny Pracy
- Poradnia urologiczna
- Poradnia lekarza POZ dla dzieci
- Poradnia alergologiczna
Załącznik Nr 2 Wysokość opłaty za kopię dokumentacji medycznej
Opłata za wydanie dokumentacji medycznej, w przypadku żądania przez pacjenta lub opiekuna prawnego dokumentacji medycznej po raz drugi w tym samym zakresie wynosi:
a) 0,31 zł –za kopię lub wydruk z systemu informatycznego (opłata za jedną stronę)
b) 1,95 zł –za informatyczny nośnik danych,
c) 9,73 zł –za wyciąg lub odpis dokumentacji (jedna strona).
W przypadku wysłania dokumentacji medycznej pocztą tradycyjną opłata wynosi:
a) 11,00 zł przesyłka krajowa
b) 23,00 zł zagraniczna.